בעיות פוריות

ספירת זרע, פורום פוריות,פרוטוקול טיפול, הפריה חוץ גופית, היריון, IVF ,מיקרומניפולציה,שאיבת ביציות, גונל פ, הזרעה, השבחה, בדיקת זרע, גניקולוג, מומחה פיריון , דקה פפטיל, ,קרינון, צילום רחם, גונל פ, גונל F ,

יום רביעי, 9 בדצמבר 2009

עקרות

בני זוג מוגדרים כסובלים מבעיית עקרות אם האישה לא מצליחה להתעבר במהלך 12 חודשי נסיונות וכשיחסי המין בוצעו ללא אמצעי מניעה. הגורמים השכיחים לעקרות אצל האישה הם בעיות במבנה צוואר הרחם, הרחם או השחלות, הפרעות הורמונליות שפוגמות בתהליך הביוץ, או דלקות שונות במערכת המין. גם גורמים סביבתיים עלולים לפגום בנסיונות ההתעברות, ובהם עישון, שימוש בסמים, שימוש מוגבר בקפאין ובאלכוהול, השמנה או תת משקל ומתחים נפשיים.
אצל הגבר גורמי העקרות השכיחים הם מספר נמוך מדי של תאי זרע או חוסר מוחלט שלהם, ליקויים בתנועתיות הזרעון או במבנה שלו ואי יכולת של הזרע לחדור את מעטפת הביצית. חלק מליקויי הזרעונים אצל הגבר עלולים להיגרם בשל הפרעות הורמונליות, בעיות במבנה צינורות האשך והשופכה, טמפרטורה גבוהה מדי באשכים שפוגמת בזרעונים, טיפולים כימיים והקרנות. גורמי הסיכון הסביבתיים של האישה נכונים גם לגבי הגבר: עישון, שימוש בסמים, שימוש מוגבר בקפאין ובאלכוהול, השמנת יתר או תת תזונה ומתחים נפשיים.