בעיות פוריות

ספירת זרע, פורום פוריות,פרוטוקול טיפול, הפריה חוץ גופית, היריון, IVF ,מיקרומניפולציה,שאיבת ביציות, גונל פ, הזרעה, השבחה, בדיקת זרע, גניקולוג, מומחה פיריון , דקה פפטיל, ,קרינון, צילום רחם, גונל פ, גונל F ,

יום רביעי, 9 בדצמבר 2009

זכויות העובד/ת בתקופת טיפולי פוריות | הפרייה חוץ גופית

1. היעדרויות :
אם על העובדת לעבור סדרת טיפולים לשם הפריה חוץ גופית, יכולה האשה להיעדר ממקום עבודתה לצורך ארבע סדרות טיפוליות בשנה:
במקום עבודה שבו נהוג שבוע עבודה של חמישה ימים - 16 ימים לכל סידרה.
במקום עבודה שבו נהוג שבוע עבודה של שישה ימים –20 ימים לכל סידרה.
תקופת ההיעדרות של עובד העובר טיפולי פוריות לא תעלה על 12 ימים בשנה.
על העובד/ת להודיע מראש למעסיק ולהמציא אישור רפואי מתאים.
מניין ימים אילו יבואו על חשבון ימי המחלה הצבורים ובתשלום של דמי מחלה.
2. איסור הפיטורים :
הכלל: אין לפטר עובדת העוברת טיפולי הפרייה חוץ גופית או עובד/ת העוברים טיפולי פוריות לקראת הילד הראשון או השני, בימי העדרם מהעבודה, או במשך תקופה של 150 ימים לאחר תום ימי ההיעדרות כאמור, אלא בהיתר שר התמ"ת.
על המעסיק המעוניין לפטר עובד/ת במהלך התקופה האסורה לפיטורים, לפנות מראש לממונה על חוק עבודת נשים מטעם משרד התמ"ת, בבקשת היתר לפיטורי העובד/ת.
יודגש, כי איסור הפיטורים אינו מותנה בוותק של העובד/ת במקום העבודה.
סייג לאיסור הפיטורים: במידה וחלפו שנתיים מהיום הראשון להיעדרות מהעבודה לשם ביצוע הטיפולים.
החוק קובע, כי לא יינתן היתר פיטורים למעביד אם הפיטורין קשורים להיעדרות של העובד/ת עקב הטיפולים. נטל ההוכחה כי הפיטורים אינם קשורים לטיפולים מוטל על המעביד.
עבירה פלילית - מעביד שלא פעל לפי החוק, ופיטר עובדת בתקופת איסור הפיטורים ללא היתר ממשרד התמ"ת, צפוי לקנס ו/או מאסר.
ההליך במשרד התמ"ת :
על משרד התמ"ת לשלוח לעובדת את בקשת המעביד. במידה והעובדת לא קיבלה את בקשת המעביד, זכותה לבקש אותה ממשרד התמ"ת ולקבלה זמן מספק לפני חקירתה, כדי שתוכל לבוא מוכנה.
על משרד התמ"ת לזמן לחקירה תחילה את המעביד ולאחר מכן את העובדת. ודאי מראש כי המעביד נחקר לפני חקירתך.
לעובדת הזכות לדרוש את פרוטוקול חקירת המעביד על מנת שתוכל להגיב על דבריו, זמן מספק בטרם חקירתה.
קיים איסור על חקירות טלפוניות בשום מקרה!
חקירה תעשה ע"י מפקח/ת ממשרד התמ"ת בצורה של שאלות ותשובות, ולכן קיימת חשיבות רבה כי המפקח/ת ת/ירשום את כל דברי העובדת בפרוטוקול. על העובדת להדגיש בחקירה את הקשר בין הפיטורים לבין הטיפולים וההיעדרויות עקב הטיפולים, במידה והיה קשר כזה לדעתן.
רצוי מאוד כי העובדת תביא לחקירה במשרד התמ"ת מסמכים וראיות שונים המעידים על הקשר בין הטיפולים וההיעדרויות לבין הפיטורי (אם היה קשר כזה) ומגבים את טענותיה.
מומלץ להכין תגובה בכתב למשרד התמ"ת המפרטת את ההתייחסות לכל טענות המעביד בבקשתו ובפרוטוקול חקירתו, את גירסת העובדת ואת הקשר בין הפיטורים לטיפולים וההיעדרויות (במידה והיה קשר כזה). יש להגיש את התגובה במועד החקירה של העובדת.
כל עוד לא נתקבל היתר לפיטורי העובדת - הפיטורים בטלים והעובדת זכאית להמשיך לקבל שכר, גם אם המעביד אינו מעוניין בעבודתה בפועל.
במידה והמעביד פיטר את העובדת בתקופת איסור הפיטורים ולא פנה למשרד התמ"ת - באפשרות העובדת גם להגיש תלונה למשרד התמ"ת ו/או לפנות לבית הדין לעבודה כנגד המעביד.
במידה וניתן היתר לפיטורי העובדת על ידי משרד התמ"ת, באפשרותה של העובדת גם לדרוש שימוע מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת, ו/או לפנות לבית הדין לעבודה.